Sta me toe me even kort voor te stellen...


Ik ben geboren te Dendermonde op 1 juli 1978 uit Linda Everaert (Gent) & Norbert Rottiers (Lede). Mijn eerste 16 levensjaren woonde ik in het pittoreske Schoonaarde, waarvan ik grotendeels in Lede opgroeide, waar ik tot mijn 9de school liep aan de Vrije Basisschool en muziek volgde aan de Muziekacademie. Vanaf het 4de leerjaar trok ik weg uit Lede en trok naar Dendermonde, waar ik les begon te volgen aan het H.-Maagdcollege te Dendermonde.

Na het beëindigen van de middelbare studies Latijn-Wiskunde ben ik Bio-ingenieur Scheikunde gaan studeren aan de Universiteit Gent waar ik na 5 fantastische jaren met Grote Onderscheiding ben afgestudeerd. In die periode heb ik niet alleen veel geleerd over de materie der levende processen, maar heb ik ook een unieke internationale ervaring opgedaan door een 6 weken durende stage te doorlopen in het West-Afrikaanse Ghana, waar ik mij mocht verdiepen in de Tropische Landbouw. Als vaste medewerker van de Feestpraeses van een studentenvereniging heb ik niet alleen de smaak van het feesten opgelopen, maar ook van het Vlaams-Nationalisme. Op Cantussen beleefde ik meermaals een inwendige euforie toen ik de Vlaamse Leeuw en andere Vlaamse strijdliederen uit volle borst kon meezingen.

En nee hoor, na deze Boerekot episode was ik het studeren nog niet beu, waardoor ik besloot om het werkersleven nog met 1 jaar uit te stellen door aan de Katholieke Universiteit Leuven de internationale richting Master in Industrial Management optie Engergy, Environment and Safety te gaan bijstuderen waar ik in juni 2002 eveneens met Grote onderscheiding ben afgestudeerd.
Na deze boeiende studententijd ben ik aan de slag gegaan als Kwaliteitsverantwoordelijke in het vleesverwerkend bedrijf LEAN bvba... maar al die hespen werd ik al snel beu en ik ruilde het varkensvlees voor het goddelijke gerstenat...

In september 2003 kon ik namelijk beginnen als Kwaliteitsingenieur bij Brouwerij Stella Artois (Interbrew) te Leuven, waar ik na 3 jaren de taak op mij mocht nemen van Procesingenieur in de Brouwafdeling en ik het brouwproces van zeeeer nabij kon opvolgen en bijsturen en dit tot op de dag van vandaag nog steeds doe.

Dat het leven niet alleen bestaat uit werken (& politiek), moet je mij niet vertellen. Als zanger/gitarist/fluitist probeer ik mezelf al eens als muzikant voor te doen in lokale Hard Rock (N4N) en Folkrock bandjes (LAO). Ook het toneel is een uitlaatklep waar ik mezelf soms in verlies en door samen een lokale toneelvereniging op te richten en zelf een theaterstuk (ism Veerle Malschaert) te schrijven probeer ik ook hiermee mijn vrije tijd (meer dan) op te vullen!
Mijn motivatie om mij aan te sluiten bij de N-VA is deels ontsproten door mijn Vlaams-Nationale overtuiging en deels door de overtuiging dat je enkel iets kan veranderen door jezelf er voor in te zetten en samen met de anderen het verschil te proberen maken. De dialoog aangaan met mensen en stuk voor stuk de hindernissen, onterechte clichés en foutieve veronderstellingen wegwerken, moeten het draagvlak en de nood voor een Onafhankelijk Vlaanderen vergroten en mogelijk maken in de overtuiging dat dit de beste (en enige goede) oplossing is voor de toekomstige uitdagingen van ons en onze Vlaamse medelandgenoten.
Als voorzitter van Jong N-VA Dender, probeer ik binnen ons arrondissement Dender de krachten te bundelen van lokale Jong N-VA leden die me door hun uitgesproken enthousiasme en overtuiging dagelijks motiveren en inspireren om te werken aan een mooi en sterker Vlaanderen.

Besef jij ook dat we de problemen van de toekomst effectiever kunnen aanpakken vanuit een sterker Vlaanderen en wil jij, gesterkt vanuit een Vlaamse overtuiging, ook hieraan je steentje bijdragen, aarzel dan niet en neem contact op met mij.